
جزئیات نامگذاری مرسدس بنز
نام مرسدس بنز چگونه در دنیای خودرو
برند شد ؟ به عبارتی دیگر شاید کمتر کسی است که نام مرسدس بنز را نشنیده
باشد و خودروهای لوکس آن را در ذهن خود تداعی نکند، اما حتما در بین این
افراد باز هم کمتر کسی است که علت نامگذاری این برند – کمپانی خودرو سازی
آلمانی – را می داند. در ادامه با میهن پست همراه شوید.
پدر دختری که تصویر آن را در پایین می
بینید نماینده فروش محصولات بنز بود. بازاری که امیل جلینک در آن فعالیت
داشت، خواستار خودروهایی با سرعت و قدرت بیشتر بود. همین اتفاق باعث کشیده
شدن که پای او به مسابقات اتومبیل رانی باز شود.
در اوایل سال ۱۹۰۰ بود که امیل جلینک با
نام مستعار مرسدس برگرفته از نام دخترش که در آن زمان ۱۰ سال داشت وارد
مسابقات نایس ویک در اتریش شد.در این مسابقات خودروهایی که با نام مرسدس
شرکت کرده بودند خوش درخشیدند و توانستند توجهات بسیاری را به جلینک و
مرسدس جلب کنند که همین پایه و اساس نامگذاری این کمپانی بزرگ را بنا نهاد.
این در حالی بود که ریشههای تأسیس شرکت
مرسدس بنز، به سال ۱۹۲۶ بازمیگردد، که در پی ادغام دو شرکت خودروساز
آلمانی، یعنی بنز اند سی (تأسیس در ۱۸۸۳ توسط کارل بنز) و
دایملر-موتورن-گیزلشافت (تأسیس در ۱۸۹۰ توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم
مایباخ) دایملر-بنز راهاندازی شد.
ستاره سه پر در سال ۱۹۰۲ به عنوان علامت تجاری دایملر (DMG) به ثبت
رسید. این ستاره نشان تسلط آن بر زمین، دریا و آسمان است. در سال ۱۹۱۶ این
ستاره با دایره ای محصور شد که سه ستاره کوچک و کلمهMercedes را در خود
جای می داد که قبل از آن و در آن زمان آرم شرکت بنز حلقه ای از برگ بود.در سال ۱۹۲۶ بعد از جنگ جهانی اول که صنعت آلمان رو به زوال بود دو شرکت دایملر و بنز برای بقای خود چاره ای جز ادغام شدن نداشتند. پس از ادغام دو شرکت ستاره دایملر در وسط حلقه برگ بنز قرار گرفت .این آرم طی چند مرحله تغییر یافت تا به شکل امروزی در آمد.
هیچ نظری موجود نیست:
ارسال یک نظر